חשוב לבריאות ילדנו- חברת "מן": ופלים ועוגיות מתוצרתנו אינם מכילים שומן טרנס!

 
בעקבות החלטת מינהל המזון והתרופות האמריקאי מודיעה חברת "מן": ופלים ועוגיות מתוצרתנו אינם מכילים שומן טרנס!
החברה פנתה למספר אמצעי תקשורת כנגד הטעיית הציבור בדיווח כי בופלים ישנו שומן טרנס
בעקבות החלטת מינהל המזון והתרופות האמריקאי, שלפיה בתוך 3 שנים נדרשים כל יצרני המזון בארה"ב להפסיק את השימוש בשומני טראנס, פנתה חברת "מן", יצרנית הופלים והעוגיות הישראלית הוותיקה, אל מספר גורמי תקשורת בהם מועצת הרשות השנייה, כנגד דיווח מוטעה והטעיית הציבור כי בופלים קיים שומן טראנס. "כל מגוון מוצרינו, ופלים ועוגיות, אינם מכילים שומן טרנס! בידינו כל האישורים ובדיקות המעבדה המוכיחות זאת", מסבירה ציפי פקר מנכ"ל חברת מן, "הקביעה באמצעי התקשורת כי 'ופלים מכילים שומן טרנס' הינה שגויה ומטעה".
בפנייתה לחברת החדשות של ערוץ 10 טענה החברה, כי בכתבה ששודרה במהדורה המרכזית של חדשות 10 בנוגע לשומן טרנס במוצרים שונים, הציגה הגב' אולגה רז מאגדת צהובה של ופלים מתוצרת "מן" והצהירה "פה אנחנו לא רואים שרשום שיש  שומן טרנס, זה חייב להיות רשום, אבל זה לא רשום" ואף הוסיפה ואמרה במפורש "המילים שצריך לחפש ברשימת הרכיבים: שומן צמחי מוקשה או שומן צמחי מוקשה חלקית".
לטענת החברה, הקביעה כי "שומן צמחי מוקשה הוא מקור לשומן טרנס" הינה שגויה מן היסוד! כפי שקובע ה- FDA, המקור לשומן טרנס הינו בשומן צמחי מוקשה חלקית בלבד, תהליך זול מיושן שאינו בשימושינו כבר שנים רבות. אולם דווקא השומן המוקשה לגמרי הינו שומן שעובר תהליך עיבוד איכותי וארוך אשר מגיע לנקודת היתוך שאינו מאפשר לו להפוך לשומן טרנס. 

מסבירה יעל אביטל, מהנדסת מזון, מומחית בתחום האפייה: "כאשר השומן מוקשה במלואו ולא חלקית, משמעות הדבר שאין עוד אפשרות שיהיה בו ששומן טראנס. שומן טראנס נוצר רק כאשר הירוו את השמנים הנוזליים במטרה להקשות אותם, וכך נוצר שומן בלתי רווי (שיש בו קשרים כפולים). אבל כאשר מקשים את השומנים לגמרי ומבטלים את מציאותם של קשרים כפולים - אין יותר אפשרות שיהיה בו שומן טראנס.  זהו שומן מוקשה (במלואו). בארץ פעלו כבר לפני לא מעט שנים לשינוי תהליך ייצור המרגרינות, כך שאין במרגרינות בארץ יותר מ-2% שומן טראנס. בעוגיות וופלים - משתמשים בשומנים מוקשים (במלואם) - כך ששם אין כלל שומן טראנס".
לדברי ציפי פקר מנכ"ל "מן", "כחברה משפחתית ותיקה, אנו גאים לייצר מוצרים איכותיים ללא שומן טרנס, ללא כולסטרול וללא צבעי מאכל. אני מזמינה אתכם להגיע למפעלנו כדי להציג לצרכן הישראלי את הפנים הטובות והאיכותיות של התעשייה הישראלית". בפנייתה לחדשות 10 מבקשת ציפי פקר לתקן את הטעות ולהבהיר בפני הצופים את הדברים.
חברת "מן" המשפחתית נוסדה ב- 1954 והינה החברה הישראלית הוותיקה לייצור וופלים ועוגיות. עפ"י נתוני נילסן, "מן" הינו מותג הופלים והעוגיות השני בגודלו בישראל! כל תהליך הייצור במפעל "מן" השוכן ברמלה הינו אוטומטי לחלוטין, ללא מגע יד אדם וכל התוצרת הינה פרווה, ללא רכיבי חלב או לקטוז ועשויה מחומרים טבעיים בלבד - ללא צבעי מאכל, ללא חומרים משמרים וללא כולסטרול. מוצריה האיכותיים של החברה נמכרים לכל רשתות השיווק ולשוק הפרטי, בארץ ובעולם. 


                                                                                                                                                                   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Adbox

@templatesyard